Feilslått samferdselspolitikk? Del 2

SKEPTISK TIL BOMPENGER: Innsender Konrad Hauge etterlyser reaksjoner fra politikerne.

SKEPTISK TIL BOMPENGER: Innsender Konrad Hauge etterlyser reaksjoner fra politikerne. Foto:

Av
DEL

LeserbrevDet er ganske merkelig at AS Norge som ett av verdens rikeste land og over 9.000 milliarder på bok faktisk kan ha det dårligste veinettet i Europa? På toppen av dette har AS Norge en av de høyeste bilavgiftene i verden (sammen med Danmark og Finland), og så er det dette med bomavgiften som er så viktig her i Norge, da.

Det viser en helt klar politikk, uansett regjering, at det er lettest å sende regningen til bilistene framfor å investere i veinettet her i Norge.

Igjen så er det ingen reaksjoner på dette fra noen politikere i det hele tatt, ingen som står på barrikaden og slår neven i bordet og sier at her må det gjøres noe.

Jeg tenker at dagens politikere har kun én ting for øye, og det er at med to perioder på Stortinget, så er pensjonen i boks.

Hvordan kan det ha seg at i Sverige klarer de å bygge 6-8 ganger mere vei for samme beløpet som i Norge, og det uten bomavgift? Tenker at det er på grunn av at byråkratiet er altfor sterkt, og en politisk beslutningsvegring som kommer til sin rett og som koster altfor mye penger. Hvor mange komiteer må til for å bygge en vei??

Vi har hatt noen fine turer til Sør-Frankrike en del år tilbake, og reiseruten har da vært å kjøre gjennom Danmark, Tyskland og Frankrike hvor du kjører helt bomfritt.

Hvis ønskelig kan du kjøre tre-fire felts vei i Frankrike mot å betale bom- avgift, det samme i Spania. Hvordan kan dette ha seg??

I England ble bomavgift nedstemt i Underhuset!

For dem som måtte vente på «feilslått samferdselspolitikk del 3» må jeg dessverre skuffe at det mest sannsynlig ikke kommer til å skje.

Uansett; ha en fortreffelig kjøretur og kjør forsiktig.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags