Slitsomt mas

Av
DEL

LeserbrevGruer meg for å kjøpe noe hos elektronikk-kjeder som Elkjøp og Power. Innpåslitne butikkansatte skal prakke på meg alt mellom himmel og jord som jeg ikke er interessert i. De ringer til og med privat om kvelden og spør om jeg ikke vil ha det ene og det annet.

Og i butikken ser det ut som om de er mer interessert i å snakke om andre ting enn det kunden spør om. Merkeligst er dette gnålet og maset om å skifte strømleverandør. Irriterende. En ubehagelig form for salg. De lokker med 500 eller 1000 kroner i avslag på andre varer hvis jeg bytter. Jeg går ikke inn til dem for å bli overtalt om å forlate Haugaland Kraft som vi alle bør støtte da det er det lokale selskap.

En frekkhet å stille kundene i slike pinlige situasjoner. Høyst upassende. Folk tror kanskje at de får dårligere service på det de kjøper hvis de ikke tar med hele tilleggspakken som ikke har noe å gjøre med det produkt de ønsker. Merkelig kobling det hele.

Hva har kjøp av datamaskin med strømleverandør å gjøre?

Jeg går heller ikke inn i Kiwi, Rema eller Coop for å bli overtalt om å skifte fra Statskirken til Den katolske kirke. Eller omvendt. Selv om de hadde gitt meg 1000 kroner for det slik de gjør i elektronikkbutikkene hvis folk skifter strøm-forsyner.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags