Telefon - terror - Telenor

Atle fiskaaen:  Jeg har sagt opp fasttelefonen fire ganger, uten at det er registrert.... Foto: Terje Størksen

Atle fiskaaen: Jeg har sagt opp fasttelefonen fire ganger, uten at det er registrert.... Foto: Terje Størksen

Av
DEL

LeserbrevJa, hva er sammenhengen mellom telefon, telefonterror og Telenor? Jo, slik jeg oppfatter det bedriver Telenor med sine telefonselgere regelrett terror mot telefonkunder.

Telefonselgerne er vel kanskje de verste og mest pågående i sin klasse når det gjelder telefonterror. Liten eller ingen respekt for enkeltindivider. De durer på seint og tidlig og forsøpler hverdagen for svært mange. Tar aldri et nei for nei og irriterer oss grenseløst. Har nok mer enn en gang bedt dem dra en viss plass.

Er selv oppringt mellom 20 og 30 ganger av disse plageåndene, hvor de selvfølgelig skal ha meg som mobilkunde, selv om jeg har tatt forbehold mot telefonsalg. Først ringer de min mobiltelefon. Når de ikke får napp hos meg, ringer de min kones mobiltelefon for så å avslutte med å ringe min fasttelefon. Igjen, og igjen og igjen.

Apropos fasttelefon. Jeg har hatt fasttelefon i Telenor i årtier, men i forrige måned sa jeg opp fasttelefonen, trodde jeg. Men så enkelt er det ikke. Har forresten sagt den opp 4 ganger, ja 4 ganger.

Første gang sa jeg opp telefonen på Telenor sin hjemmeside, men jeg fikk ikke tilsendt kvittering på at den var sagt opp. Etter noen uker tok jeg kontakt med Telenor chattetjeneste og fikk da vite at jeg ikke hadde sagt opp telefonen. Oppsigelsen vart ikke registrert. Sa da opp telefonen på nytt på Telenors hjemmeside.

To uker senere chattet jeg med Telenor igjen. Oppsigelsen var ikke registrert. Sa da opp telefonen på chattetjenesten. Spurte videre om der var noen klageinstanser i Telenor hvor jeg kunne henvende meg, og fikk da oppgitt en nettadresse. Da jeg prøvde denne nettadressen, viste det seg at den ikke fungerte. Kontaktet da Forbrukerkontoret i Stavanger og der ligger saken…..

Har i tillegg sagt opp fasttelefonen på SMS for sikkerhets skyld!

Det er utrolig at et så stort og dominerende teleselskap bryr seg så lite om sine kunder og til tider driver dem til vanvidd. Men kanskje det er en del av Telenors policy å bedrive terror i en eller annen form overfor kundene? Det føles i alle fall slik.

Godt nytt år uten telefonterror

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags