God forvaltning av bompenger på Haugalandet?

Av
DEL

LeserbrevDet pågår nå bygging av sykkel og gangsti fra Isvik til Trovåg, langs Vikevegen. Veien fra Isvik til Vikebygd er en av Haugalandets fineste veistrekninger, omgitt av vakker natur og kulturlandskap. Sykkel og gangsti er positive tiltak, selv om jeg lurer på om det er gjort god kost-nytte analyse for dette prosjektet, da det i området bor svært lite folk. Når man i tillegg ser hvordan dette prosjektet gjennomføres blir jeg frustrert; hva holder planleggerne i Statens vegvesen på med? Har vi betalt inn så mye bompenger at praktisk sans og rimeligste løsning ikke skal benyttes? Prosjektet forsyner seg unødvendig av god landbruksjord, innebærer store inngrep og masseforflytning og retter ikke ut strekninger med dårlig sikt. Man burde sikre et mer skånsomt inngrep i naturen og gi en mer sikker og bedre vei. Når en ser dette prosjektet har mann ikke lyst å betale bompenger til Haugalandspakken. Er Statens vegvesen i ferd med å utvikle seg til et vesen med for stor makt og for mye bompenger som må brukes opp? Jeg mener de i dette og andre prosjekter viser at de ikke i god nok grad klarer å ta hensyn til vårt vakre kulturlandskap samt natur og dyreliv. Jeg har stor forståelse for og støtter de som nå står på for å få stoppet omkjøringsveien på Karmøy. Spar oss Haugalendinger for mer uvettig bruk av bompenger og kjemp videre for å ta vare på den grønne kapitalen for kommende generasjoner.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags