Respektløst av Nav

Nav må behandle brukerne med innlevelse og respekt.

Nav må behandle brukerne med innlevelse og respekt. Foto:

Av
DEL

LeserbrevNav-skandalen er fortsatt ikke glemt, noe som kom tydelig fram i "Nytt på nytt" fredag kveld. Der kom den ene deltakeren - som hadde vært prisgitt Nav i fire år – med oppsiktsvekkende avsløringer.

Som:

Hvordan hun omtrent ikke hadde hatt noe hun skulle sagt i den perioden hun var nødt til å oppsøke Nav, og om den respektløse måten hun ble møtt med.

Dette ble sagt av en svært så oppegående kvinne, som i dag er ansatt i en av landets største aviser.

Kvinnen viste ingen medfølelse med Nav. Nå kunne de selv få føle hvordan det er å stå utenfor og bli herset med.

Og hun er ikke alene. Mange har opplevd det samme – en total mangel på respekt fra enkelte saksbehandlere. Dette kommer også fram i mange diskusjoner i ulike kommentarfelt.

Det beste lederne og andre ansatte i Nav nå kan gjøre, er å ta den slags kritikk til seg, og behandle brukerne med innlevelse og respekt.

For ingen oppsøker Nav for moro skyld, dersom noen skulle tro det.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags