Sto på krava på Obs

Av
DEL

Leserbrev– Å sløye fisk står ikke i avtalen, sa ekspeditøren på Obs i Amanda Storsenter.

Hvilken avtale han siktet til, sa han ingenting om. Og selv om kunden forklarte at det kunne være farlig siden han brukte blodfortynnende, var ikke ekspeditøren til å rokke. Han sto bokstavelig på krava.

Det han ikke tenkte på var at det er noe som heter service. Det pleier alle bedrifter å tjene på, når man tenker nåtid og framtid. Kunder har også hukommelse, og når det er matbutikker på nesten hvert hjørne, behøver man ikke å henge seg opp i denne ene.

Hadde det enda vært kø foran disken, kunne man forstått det. Men ikke en annen kunde var å se.

Makrell skulle kunden likevel ha, og tok veien til Meny i Karmsundgata. Der var det ingen spørsmål engang. Imøtekommende som vanlig sløyet hun bak disken fisken på under fem minutter. Noe kunden husker til neste gang han er ute etter makrell.

Ekspeditøren på Obs var ikke imøtekommende i det hele tatt, selv om kunden fortalte at en annen ansatt i samme butikk hadde sløyet makrellen noen dager tidligere.

– Det skal jeg gi dem beskjed om ikke å gjøre, var svaret.

Dette var ikke første gangen kunden opplevde dårlig service på Obs, selv om de fleste som jobber der er hyggelige og servicevennlige.

Men avtaler er avtaler, og sløying av fisk står kanskje ikke i hovedavtalen til Handel og Kontor.

Hvem vet, for i den står det mye. Men god reklame for Obs er det ikke.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags