Tanker rundt Haugalandspakke 2...

Av
DEL

LeserbrevJa, jeg skriver pakke 2. Fordi det er innlysende at de som sitter i styret for Haugalandspakken, ønsker å forlenge veiprosjektet siden de ikke får øke passeringskostnaden i pakke 1.

Det er også innlysende at da bompengefinansieringen først kom i gang på Haugalandet, trodde styringsgruppen at det var fritt fram med pengestrøm inn i bingen. Det ble lagt inn vegprosjekter både her og der uten kritisk nok gjennomgang på hva dette ville koste. Oppfølgingen undervegs har også vært katastrofal med store overskridelser. Nå begynner bingen å tømmes, og da "bites hestene".

Uenighet både i Haugesund og Karmøy ser ut til å ødelegge for veiprosjekter i begge kommuner. I stedet blir det bygget til gangs i Vindafjord. Nevner i fleng E134 Isvik-Solheim, gang- og sykkelvei Ølensvåg-Ølen, gang- og sykkelvei mellom Isvik og Vikebygd, framtidig parsell E134 fra Tveit i Ølen til Gjerde i Etne osv...... Skal si at Vindafjord får mye ut av Haugalandspakken uten å ha en eneste bomstasjon! Når skal denne kommunen delta i spleiselaget?

I en framtidig Haugalandspakke 2 bør pengestrømmen gå andre vegen. Da kan bomstasjonene stå i Vindafjord dersom Haugesund og Karmøy finner ut hvordan de skal bygge vei.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags