Slutt med særfordelene!

Av
DEL

MeningerRegjeringen har proklamert at i 2020 skal batteri-bilister få betale mindre i parkeringsavgift enn i 2019. Det er betimelig å spørre: Når skal våre folkevalgte vise at de har fnugg av rettferdighetssans? Samtidig som batteri-biler skal få parkere billigere, ser alle vi som kjører vanlig bil at bensin- og dieselpriser går rett til himmels. Skal «verdensmarkedet» bestemme norsk pumpepris?

Hvor er logikken? De langt fleste av oss «fossil-bilister» vil ikke ha batteri-bil, noe som snart bør gå opp for dem som via talegaver, bekjentskap, valgflesk, løfter og løgn, og så stemmesedler – har klart å få seg en plass i solen på Stortinget og i regjering! Utviklingen av urettferdigheten mht. avgifter og bompenger, særfordeler osv. i forholdet mellom oss fossil-bilister og batteri-bilister, har for lengst nådd smertegrensen.

Ønsker de som sitter i regjering nå i det hele tatt å få sitteplass på Stortinget etter valget i 2021, må de nå endre kurs, innføre likhet for oss alle bilende trafikanter mht. avgifter og bompenger. Mht. bompenger er det et faktum at våre svenske og danske brødre og søstre har klart å bygge bedre veianlegg – UTEN bompenger – enn vi nordmenn noen gang har klart – selv om vi har olje og gass, og et gigantisk oljefond, – og det har ikke dansker og svensker! Er det mulig?

Når nå bilfabrikantene kommer med de utslippsfrie motorene (diesel og bensin), er dette stadig biler som ikke er produsert ved hjelp av barnearbeid og høy barnedødelighet i Afrikas gruver, hvor råstoff til de enorme batteriene i batteri-bilene graves ut med små hender. Dette avskyelig faktum er blitt tiljublet av norske klima- og miljøpolitikere, hvor folk presses til å kjøpe batteri-bil, og regjeringen belønner disse «klima- og miljøvennlige» verstingene med særfordeler, avgiftsfritak osv. Politikerne later som de ikke vet om styggedommen som sørger for at lille Norge får «utmerkelser» fra Klimapanelet for satsingen på batteri-biler! Fy f! Prikken på globusen skal redde verden!

Hadde rettferdighet og klokskap rådet grunnen i Norge, hadde batteri-biler kostet betydelig mye mer enn biler med forbrenningsmotor. Som f.eks. i Tyskland. Og så kunne de store avgiftene på batteri-bilene her gått til bekjempelse av barnearbeidet og barnedødeligheten batteri-produksjonen er skyld i på det afrikanske kontinent. Og de utslippsfrie motorene som kommer – og delvis allerede er kommet – skal få den oppreisning de fortjener, etter all hetsing og urettferdig avgifts-behandling de har fått, i den hensikt å få lettlurte folk til å kjøpe «klima- og miljøvennlig» batteri-bil! Medaljen har som kjent en bakside.

Skriv ditt leserbrev her «

DELTA I DEBATTEN! Vi oppfordrer leserne til å bidra med sine meninger, både på nett og i papir

Artikkeltags