Kåret til årets forhandler av Mercedes-Benz i Norge

MOTTOK PRISEN: Magomed Aushev (foran f.v), Anita Kallevik, Marianne Økland Risanger og Arne Ask Johannessen (bak f.v.), Knut Gunnarshaug og Bernhard Landenes representerte Nils Wathne Auto AS på prisutdelingen.

MOTTOK PRISEN: Magomed Aushev (foran f.v), Anita Kallevik, Marianne Økland Risanger og Arne Ask Johannessen (bak f.v.), Knut Gunnarshaug og Bernhard Landenes representerte Nils Wathne Auto AS på prisutdelingen. Foto:

Artikkelen er over 2 år gammel

Nils Wathne Auto AS vant prisen som årets forhandler av Mercedes-Benz i konkurranse med 48 andre forhandlere i landet.

DEL

HAUGESUND: I en pressemelding melder firmaet at prisen ble utdelt under oppsummeringen av året 2017 der alle forhandlerne av Mercedes-Benz i Norge var samlet.

En viktig grunn til at Nils Wathne Auto AS fikk prisen er at de solgte 229 Mercedes-Benz personbiler i 2017 – sammenlignet med 156 i 2016.

Den store veksten gjør at de befinner seg helt i toppen av sin gruppe, ifølge pressemeldingen.

– Dette betyr mye for firmaet. Vi vet at vi er på rett vei og selvfølelsen vår er også styrket. Vi har jobbet hardt sammen og har gjort mange ting rett. Det at vi fikk prisen var jo en stor overraskelse for oss, siden vi ikke hadde hatt noe mål om å vinne konkurransen i utgangspunktet, forteller Paul Wathne, daglig leder i Nils Wathne Auto AS.

Andre grunner til at de ble trukket fram som beste forhandler er god service og kundetilfredshet i hele virksomheten.

Utdrag fra Opplysningsrådet for Veitrafikken viser at Mercedes-Benz på Haugalandet oppnådde 229 registrerte biler og en markedsandel på 7,2%, det beste året noensinne.

Bygger ut

I juryens begrunnelse for kåringen står det blant annet at «årets forhandler Mercedes-Benz personbil 2017 går til en forhandler som er godt etablert og virkelig preger sitt distrikt» og «de er særdeles dedikert i sitt arbeid, og ved å legge sten for sten har de fått en sterk posisjon i egen region».

Som Haugesunds Avis tidligere har skrevet er Nils Wathne Auto inne i en fase med en omfattende utbygging av sitt eksisterende anlegg. Salgslokalene utvides for å få inn hele sortimentet til merket.

Byggefasen er allerede startet, og forventes ferdigstilt i løpet av våren/sommeren 2018.

– Det blir et stort fokus på å bedre fasilitetene for kundene, alt for å kunne gi en maksimal kundeopplevelse, forteller Paul Wathne.

Artikkeltags