Helse Fonna inngår forlik med pasient

Adm.dir Kari Ugland i Helse Fonna sier partene har hatt en god dialog.

Adm.dir Kari Ugland i Helse Fonna sier partene har hatt en god dialog. Foto:

Av
Artikkelen er over 6 år gammel
DEL

Gå høsten i møte - KUN 88 kr for 8 uker med papiravisen og alt innhold på nett

HAUGESUND: Helse Fonna skriver i en pressemelding at de torsdag har inngått forlik med en kvinnelig pasient om erstatning etter påvist feildiagnostisering og behandling ved Klinikk for psykisk helsevern.

I februar i år mottok Helse Fonna en svært kritisk rapport fra Helsetilsynet. Den gjaldt en tysværkvinne som var blitt feilbehandlet i fire år.

Kvinnen har senere krevd oppreisingserstatning på inntil 500.000 kroner.

Konfidensiell avtale

Helse Fonna sier at de sammen med pasienten nå er enige om oppreisningsbeløpet. Helse Fonna dekker også pasienten sin juridiske bistand i saken.

LES: TAUS KLINIKKDIREKTØR

- Erstatningen gjelder for ikke-økonomisk tap på grunn av feil diagnose og behandling ved klinikk for psykisk helsevern i Helse Fonna i perioden 2004-2007. Partene melder at de har hatt en god dialog og partene er enige i at innholdet i forliksavtalen er konfidensielt, skriver Helse Fonna i pressemeldingen.
 

Artikkeltags