Solid resultat for Haugesunds Avis

Administrerende direktør Øystein Vormestrand har grunn til å smile.

Administrerende direktør Øystein Vormestrand har grunn til å smile. Foto:

Artikkelen er over 1 år gammel

Forbedret driftsresultatet med over fire millioner kroner i fjor.

DEL

HAUGESUND: Mediehuset Haugesunds Avis AS opplevde i 2017 en økning i både opplagsinntekter og antall abonnenter.

Det er digitale abonnenter det blir flere av, men administrerende direktør Øystein Vormestrand forteller at også papiravisen holder god stand.

– Resultatet for 2017 kommer som følge av solid innsats fra våre ansatte, der vi jobber med å etterleve forventningene våre abonnenter og annonsører har til våre produkter. I tillegg har vi kontinuerlig fokus på kostnader, og står dermed i en sunn økonomisk stilling, sier han.

I 2016 leverte avisa et driftsresultat på 22,9 millioner kroner. I 2017 økte dette til 27,1 millioner. Dette til tross for fallende inntekter i annonsemarkedet i første halvår. Situasjonen bedret seg fra sommeren av.

– Mediehuset jobber nå for å ytterligere forbedre posisjonen som den ledende medieaktøren på Haugalandet. Våre journalister leverer oppdaterte nyheter nærmest døgnet rundt, direktesendinger fra hendelser og sportsarrangementer i tillegg til de gode og grundige historiene som er en viktig del av vår alles hverdag. På markedssiden har annonsørene mange alternativer, og gjennom Haugesunds Avis får de god effekt av annonseringen, sier Vormestrand.

Årsresultatet for avisa endte på 20,6 millioner, mot 15,9 millioner i 2016.

Fakta

Haugesunds Avis og over 60 andre medievirksomheter er eid av Amedia-konsernet og Amedia-stiftelsen, som er en selvfinansierende stiftelse som langsiktig ønsker å drive og utvikle redaksjonelle lokale og regionale medier i Norge. Dette betyr at overskuddene som genereres forblir innenfor konsernet for videreutvikling av de lokale medieposisjonene.

Artikkeltags