MOBIL: Sammen med medstudentene på NTNU i Trondheim, Njaal C. Gjerde, Stian Bøe og Christian Rasmussen, utviklet Jørgensen appen «Mattilbud».
Nå, rundt fem måneder siden appen ble lansert, er den i ferd med å bikke 100.000 nedlastninger. Det hadde ikke Jørgensen sett for seg.
> @Mattilbud-appen vår når 100 000 brukere her i Norge :) Det synes vi er kult!
— Andreas Jørgensen (@andypolonais) February 4, 2014
- Nei, egentlig ikke. Den har vokst mye raskere en jeg hadde trodd. Det går fort når den sprer seg og andre anbefaler den videre, sier sivilingeniør-studenten.
Nå jobber NTNU-studentene med en forretningsmodell.
Forblir gratis
- Vi har en målsetning om å få en inntekt på mellom en halv og én million kroner i 2014. Vi har begynt å få til noen avtaler, uten at jeg ønsker å gå nærmere inn på det, sier Jørgensen og legger til at det er avtaler opp mot butikkene som vil generere inntekter.
- Vi har ikke tenkt å begynne å ta betalt for appen, bedyrer Jørgensen.
Hvor appens suksess skal stoppe, er Jørgensen usikker på.
- Jeg håper på 200.000-300.000 nedlastninger. Det er høyt, men det er det vi håper på.
Til sommeren er Jørgensen ferdig utdannet sivilingeniør og han har allerede fått jobb som IT-konsulent.
- Men jeg har lyst å drive med egne ting også. Det trenger ikke å være apper, men jeg er veldig fasinert over konseptet, sier han.
Investor på laget
For et en måneds tid siden fikk også NTNU-studentene en investor på laget, Njål Wilberg, daglig leder i musikkstrømmetjenesten «Beat».
- Guttene har laget en applikasjon som er veldig spisset opp mot et spennende område. Mange er opptatt av billig mat og i tillegg er dette veldig oppgående gutter, svarer Wilberg på spørsmålet om hvorfor han har investert i Mattilbud.
Investoren har stor tro på videre utvikling for appen.
- Jeg tror «Mattilbud» kan bli en av appene vi bare må ha. Du skal ha en musikkapp, Facebook og kanskje Snapchat. Denne appen kan komme opp der, mener Wilberg.
- Det blir morsomt å se om det nedlastningsfrekvensen fortsetter i dette tempoet.