Har solgt 15.000 billetter på Haugalandet siden 2011

SUPERSMUD:  Dagfinn Lyngbø er tilbake til Haugesund med forestillingen «Supersmud» 14.-16.- desember.  Foto: ALF-ROBERT SOMMERBAKK

SUPERSMUD: Dagfinn Lyngbø er tilbake til Haugesund med forestillingen «Supersmud» 14.-16.- desember. Foto: ALF-ROBERT SOMMERBAKK

Dagfinn Lyngbø har solgt totalt 15.000 billetter i Haugesund så lenge komikeren har vært her.

DEL

Klikk her for knalltilbud på Haugesunds Avis digitalt

HAUGESUND: Fra torsdag 14. desember legger Dagfinn Lyngbø beslag på Scandic Maritim Hall med forestillingen «Supersmud».

Showet har solgt 60.000 billetter i Bergen.

– Dagfinn Lyngbø er en av våre største stand up-komikere. Vi har solgt over 15.000 Lyngbø-billetter siden vi ble involvert i Lyngbø i 2011. Tallet inkluderer de billettene vi har solgt til showene i desember, forteller daglig leder i YesMan, Petter Losnegård til Haugesunds Avis.

Hvert annet år har YesMan sørget for at folk på Haugalandet har fått sett Lyngbø-oppsetningene.

Sist var med «Stereo» i 2013.

– Er Dagfinn Lyngbø en sikker vinner for YesMan?

– Det er han. Allerede før påske har vi solgt mye billetter. På et så tidlig tidspunkt er det utrolig bra. Vi setter opp tre forestillinger. Med mellom 750 og 800 i salen legger vi ut 2.400 billetter, sier Losnegård.

– Hvordan vil du forklare suksessen til Dagfinn Lyngbø?

– Vi var nettopp og så showet i Oslo. Det er kvalitet og profesjonelt. Observasjoner fra Lyngbø og situasjoner han ser humor i. Han er veldig god på alt som har med det scenefaglige å gjøre, mener Losnegård.

Kvalitetshumor

Da han fikk med seg showet «Supersmud», tenkte Losnegård at dette var han sikker på at han ville klare å selge.

– Hvorfor har du sans for Lyngbø?

– Det er den gjennomførte linjen under hele forestillingen. Du sitter og ler, og det er det folk betaler for. Han er en av de superprofesjonelle. Stiller alltid forberedt og har ting på stell, sier Losnegård.

Mange som skal se Lyngbø kombinerer show med julebord.

Grupper og firma benytter muligheten til en helaften på hotellet.

Billettsalget begynte før jul, men nå går YesMan aktivt ut og markedsfører showet som vil gå like oppunder jul.

Artikkeltags